همشهری آنلاین: گروه کشورهای آمریکای جنوبی و کارائیبی بر سر تعیین پاناما به عنوان نامزد کسب کرسی در شورای امنیت سازمان ملل به توافق رسیدند.

پایگاه خبری بازلر سایتونگ از نیویورک گزارش کرد، سزار مایورال، سفیر آرژانتین در سازمان ملل روز جمعه (به وقت محلی) پس از نشست 34 کشور این حوزه اعلام کرد که پاناما به صورت رسمی و بدون رای‌گیری نامزد این گروه شده است.

مجمع عمومی سازمان ملل روز سه‌شنبه برای رای‌گیری درباره نماینده آمریکای لاتین در شورای امنیت سازمان ملل جلسه برگزار می‌کند. انتظار می‌رود پاناما در دور اول رای‌گیری انتخاب شود.

گواتمالا و ونزوئلا پس از سه هفته ماراتن رای‌گیری در مجمع عمومی سازمان ملل برای کسب کرسی آمریکا لاتین در شورای امنیت، از نامزدی خود کنار رفتند و این در حالی بود که هیچ یک از این دو کشور نتوانست در 47 دور رای‌گیری برگزار شده، دو سوم آرای لازم را به دست آورد. در حالی که دولت‌های چپگرای آمریکای لاتین از ونزوئلا حمایت می‌کردند، آمریکا از گواتمالا حمایت می‌کرد.

شورای امنیت سازمان ملل از پنج عضو دایم شامل آمریکا، روسیه، چین، فرانسه و انگلیس و 10 عضو غیردایم تشکیل شده است که هر یک به مدت دو سال انتخاب می‌شوند. هر ساله درباره پنج کرسی غیردایم تصمیم‌گیری می‌شود و گروه‌های مختلف از کشورها نامزدهای خود را برای کسب این کرسی‌ها معرفی می‌کنند.

 آفریقای جنوبی، اندونزی، ایتالیا و بلژیک برای تکیه زدن بر این کرسی‌ها در ابتدای سال آینده، انتخاب شده‌اند، فقط جانشین آرژانتین باقی مانده است تا انتخاب شود.

کد خبر 7274

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز